Ekoplaza en Miss Natural maken suikervrij leven gemakkelijker

Afkicken van suiker: ´piece of cake´ met de Suikervrije Weken

05 APRIL 2016, VEGHEL
Samenvatting
Ekoplaza en Eva van Zeeland, bekend als Miss Natural, starten op 30 maart de Suikervrije Weken. De biologische supermarkt en de health expert willen mensen laten ervaren hoe eenvoudig, doeltreffend en betaalbaar suikervrij koken en eten is. Hiermee maken zij een einde aan het vooroordeel dat biologisch en suikervrij eten een kwestie is van lastige recepten en dure producten. Miss Natural en Ekoplaza ontwikkelden een 21 dagen durend programma waar mensen zich voor aan kunnen melden en klanten krijgen bij een aankoopbedrag van 15 euro een handig en informatief receptenboekje.

Ekoplaza wil niet met een vinger wijzen naar wat mensen niet goed doen maar juist laten zien hoe je gezonder kunt leven en wat de voordelen zijn. Eva van Zeeland: ‘Wie suikervrij leeft zal merken dat hij of zij energieker is, een betere smaak krijgt en ook wat gewicht zal verliezen. Maar de eerste dagen en weken zal je lichaam eerst moeten afkicken. Noodzakelijk, want een volwassene eet zo´n 24 kilo suiker per jaar.’ Daar ondersteunt dit programma in: mensen helpen die eerste periode goed door te komen met praktische informatie, recepten en speciaal geprijsde producten. Aanmelden kan vi ahttp://missnatural.nl/ekoplaza/.

Gezonde Leefstijlweken
De Suikervrije Weken maken onderdeel uit van de Gezonde Leefstijlweken bij Ekoplaza, waarbij 4 thema´s centraal staan. Ekoplaza directeur Erik Does: ‘Het is onze missie om een gezonde levensstijl voor iedereen bereikbaar te maken. Wij zien het dus als onze rol om mensen te faciliteren bij het aanpassen van hun levensstijl. Dit begint met goede informatie en de juiste producten.’

4 ambassadeurs, 1 missie
Voor de Gezonde Levensstijlweken ontwikkelde Ekoplaza met 4 ambassadeurs een serie boekjes waarin iedere expert op zijn/haar manier de voordelen van bewust eten laat zien. Na Eva van Zeeland zal Richard de Leth als expert op het gebied van OERsterk eten zijn kennis delen. Lisette Kreischer gooit het over de plantaardige boeg en vertelt alles over de kracht van volkomen plantaardig eten. En vier Olympische sporters, onder aanvoering van Ellen Hoog, geven voedingstips en gezonde recepten, als aanloop naar Rio.

Ga de uitdaging aan
Deelnemers ontvangen 21 dagen lang informatie, recepten en tips. Ekoplaza zal in de periode van 30 maart tot en met 10 april een selectie suikervrije producten promoten om de drempel te verlagen om biologische suikervrije producten te proberen.

Over Ekoplaza
Ekoplaza is de grootste biologische supermarktketen en heeft de missie om biologisch eten voor iedereen bereikbaar te maken. Ekoplaza gelooft dat de bodem de basis van alles is. Een aarde die goed behandeld wordt, levert gezonde, smakelijke, biologische producten op. Die zijn lekker en smaken puur. Geen onnodige toevoegingen, geen e-nummers, maar eten zoals het bedoeld is. Bij Ekoplaza kunnen mensen ervan op aan dat de producten 100% gecontroleerd biologisch zijn. Een boer, teler of producent moet wel de kans krijgen om een goed product te leveren. Biologisch betekent voor Ekoplaza dus ook een faire prijs. In een relatie waarin je elkaar vertrouwt en met ruimte voor ieders belang. Kijk voor meer informatie op www.ekoplaza.nl.

Over Ekoplaza

EkoPlaza is met 70 winkels en een webshop de grootste biologische supermarktketen van Nederland. Bovendien is EkoPlaza de enige keten in Nederland die het EKO certificaat mag voeren, wat betekent dat tenminste 90% van het assortiment geheel biologisch is, waarbij dit percentage bij 3 van de 4 versgroepen zelfs 100% is. Hiermee is EkoPlaza hard op weg om haar missie te realiseren: biologisch eten voor iedereen bereikbaar maken. De EkoPlaza-visie is samengevat in vijf keuzes: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking. Meer info op www.ekoplaza.nl.